דק למרפסת: כיצד תבחרו את הדק נכון?

חברת טימברטק וחברת אזק המאוחדות, מקדישות את מלוא עשייתן להביא להשפעה מתמשכת על העולם כולו בעזרת האצת השימוש בחומרים ממוחזרים הבאים לידי ביטוי במוצרי חוץ ודקים סינטטיים סביבתיים יפיפיים, עמידים וברי קיימה.

החלטתם לשדרג את המרפסת עם דק מהודר ואיכותי? כך תדעו מה נכון עבורכם ועבור המשפחה שלכם. המדריך המלא למתלבט איך לבחור דק למרפסת.

כל בית צריך מרפסת, וכל מרפסת צריכה דק, אבל איך בוחרים את הדק הנכון? בחירה לא נכונה תעלה לכם כסף רב, עוגמת נפש ועבודת כפיים מיותרת.

בין אם תכננתם להרכיב את הדק בעצמכם או בעזרת איש מקצוע, המפתח להצלחה יהיה בתכנון מושכל טרם תחילת העבודה וקניית החומרים.

כשאתם בוחרים את הדק הנכון עבורכם כדאי לבחון מחיר, עמידות לאקלים, ניקיון, תחזוקה ועוד פרמטרים אותם חשוב לקחת בחשבון כשאנו בוחרים את הדק הנכון למרפסת.

אם בעבר הבחירה הפופולרית יותר הייתה דק עשוי עץ, כיום יש לצרכן אפשרויות אחרות זולות יותר ועמידות יותר שכדאי להכיר.

במדריך שלפניכם נציין את סוגי הדקים השונים ומה היתרונות והחסרונות של כל אחד מהם.

דק פלסטיק לעומת עץ מסורתי
דק סינטטי של חברת טימברטק

דק למרפסת - מבחר דקים שיכולים להתאים

דק עשוי עץ

כאמור הפתרון הפופולרי ביותר הינו דק עשוי עץ, לרוב עץ אורן. זהו פתרון שכיח מכיוון שהוא קל להתקנה וקל לניקוי.

רוב העצים כיום עוברים חיטוי בלחץ ולכן עמידים יותר לעובש, ריקבון, מזיקים שונים והדלקות. המחיר של העץ משתנה ואכן קיימים פתרונות זולים. אך מי שיחפש איכות שגם נשמרת לאורך זמן ייאלץ לשלם סכומים גבוהים.

החיסרון המרכזי של העץ הוא שהוא דורש תחזוקה שוטפת לאורך זמן, הזנחה תגרור בלאי ונזקים לצבע, סדקים ושברים בעץ.

דק עשוי בטון

העבודה עם הבטון כחומר גלם מגוונת ונותנת לנו חופש ליצור. זהו פתרון זול, קל לניקוי, אופנתי ופרקטי כשהוא מעוצב ומבוצע נכון.

החיסרון המרכזי של הבטון הוא שהוא לא מתאים לקיץ הישראלי ותחת השמש הקופחת יכול להתחמם עד מאוד ולהפוך את הישיבה במרפסת לבלתי אפשרית.

כמו כן, עבודת בטון לא מקצועית תשאיר אתכם עם מרפסת לא אסתטית וללא אופי ומכך רצוי להימנע.

דק עשוי PVC

כאשר מדובר על איך לבחור דק למרפסת, לוחות PVC אמנם נשמעים כמו רעיון פרקטי לבניית דק במרפסת אך עליה וקוץ בה.

מדובר בחומרים קשיחים, עמידים לטרמיטים ולחות אשר קלים מאוד לניקוי, אך כל מי שהתקין PVC בביתו מעיד כי החומר נראה מזויף ולא כמו עץ ולכן זוהי הבחירה אשר נראית הכי "זול".

למה לא דשא?

דשא ירוק נראה טוב בעין, מוריד את הטמפרטורה ויוצר אווירה טבעית ושלווה. זהו פתרון זול אך כזה הדורש תחזוקה שוטפת וצריכה גבוהה של מים ולא מומלץ לאקלים הישראלי.

דק עשוי לוח סינטטי

אז איך לבחור דק למרפסת? אולי כאן נמצאת התשובה. הלוחות הסינטטיים עברו במרוצת השנים שדרוגים רבים וכיום נמצאים בקדמת המדע בעולם העיצוב.

מדובר בחומר עמיד מאוד לפגעי מזג האוויר שלא דורש תחזוקה כמעט בכלל. למעשה זוהי אלטרנטיבה איכותית לדקים יקרים מעץ טבעי המספקת מראה יוקרתי ומסוגנן.

הדק הסינטטי עובר בקרת איכות לפני עזיבתו את המפעל ועל כן מראהו אחיד לאורך זמן בעודו חסכוני בעלות התחזוקה, קל לניקוי ופשוט מאוד להרכבה ועל כך הפך בשנים האחרונות לפתרון פופולארי מאוד בישראל.

בנוסף יחסית לאפשרויות האחרות, דק סינטטי טוב יותר לאיכות הסביבה, מונע כריתה מיותרת של עצים חוסך מכם את הצורך לשמן בעתיד, ללטש או לצבוע.

>> קראו עוד על דק סינטטי למרפסת